Fono

En blogg om overraskende ting

Rødbete og kunst

Legg igjen en kommentar

Betrot

Fra utsiden var rødbeten helt vanlig: den hadde en mørk rød-brun farge. Da jeg fjernet skalla fikk jeg en overraskelse: rødbeten var litt hvit. Og da jeg begynte å spise rødbeten (som jeg spiser akkurat som en eple) fikk jeg en fin blanding av hvite-lilla lager. Kan vi gjette hvordan rødbeten vokste i følge formen til disse hvite-lilla lagene?

Jeg tenker akkurat på et annet bilde i samme fargetone som jeg viste i posten der https://fonolitt.wordpress.com/2013/11/26/fargete-yoghurter/

Yoghurt med blåbær

Yoghurt med blåbær

Legg igjen en kommentar

