Fono

En blogg om de gode tingene

Slikkepott, linerle, smultring

Legg igjen en kommentar

Tror du at jeg trenger å lære hva som betyr disse ordene på norsk? Ihvertfall fant jeg igjen en ordliste som jeg hadde skrev selv i mai 2014 (etter ett år at jeg hadde begynt å lære norsk). Selvfølgelig har jeg i dag glemt hva «slikkepott», «linerle» og «smultring» betyr…Hva slags tekst eller prat kunne sette sammen disse tre ord??? Kanskje hadde jeg lest om noen som brukte en slikkepott for å forberede smultringer; smultringene måtte avkjøles ute på vinduskarm, men da kom en linerle som spiste dem?

Legg igjen en kommentar

