Fono

En blogg om de gode tingene

Lemenår

Legg igjen en kommentar

20140829_105120_Lemming_r

Skarvheimen

I sommer har jeg oppdaget hva er en lemen. Så søte gnagere er de! Den mest typiske gnageren på fjellet i Frankrike er murmeldyr, ikke lemen! På motsatte tror jeg at murmeldyr er ikke veldig kjent i Norge. Da jeg så på barnebøker om dyr på DNT hytter, var jeg overrasket at det står absolutt ingenting om murmeldyr! Begge gnagerer lever selvfølgelig ikke i de samme fjellområdene. Det var veldig morsomt å se forvirrede lemen som løper bort fra stien vår.  Jeg håper at de var ikke fortvilte! Under kan du se det beste bildet av lemen som jeg tok. Nå kommer utfordringen din…kan du se lemenen? Jeg lover deg at det er synlig på bildet!

Legg igjen en kommentar

