Fono

En blogg om de gode tingene

Vaffeljern

Legg igjen en kommentar

Noen uker før, begynte jeg å bruke et nytt dobbeltvaffeljern. Det ble søte vafler og potetvafler som jeg spiste sammen med venner. Hyggelig. Oppskriften min for søte vafler inneholder øl, kardemomme, natron  og piskede eggehvitene i røra. Øl og kardemomme gir litt mer smak. Og vafler blir luftigere med natron, piskede eggehviter og øl. Nå, har jeg hørt om turvaffeljern kokt på bål eller over gassbrenner. Det høres spennende ut å lage vafler også på tur!!! Men jo, hvis jeg hadde et slikt jern, da skal jeg ha en forskjellig oppskrift som ikke inneholder piskede eggehviter, tror jeg…ellers? På fransk sier vi for «piskede eggehviter»,  «œufs en neige», som betyr «egg i formen av snø». Kanskje kan vi erstatte piskede eggehviter med snø, da?

Legg igjen en kommentar

