Fono

En blogg om de gode tingene

Kirsebærterte med briochedeig

Legg igjen en kommentar

Jeg hadde i fryseren min, kirsebær som jeg hadde plukket i sommer, og briochedeig som jeg hadde laget før. Med begge to, fikk jeg rask en kirsebærterte med «briochedeig». Briochedeigen er faktisk en slag av bolledeig, med gjær og smør. Smaken av denne deigen med kardemomme var helt bra med de litt sure kirsebærene. Og siden jeg var i humør til å lage desserter, laget jeg også noen kjeks. Min oppskrift er lett og -nesten- sunn, med valnøtter. Disse kjeksene kan holder seg godt lenge…men jeg skjønner ikke hvorfor, de forsvinner så rask at det er helt umulig til å sjekke hvor lenge kan de holder seg godt…2014-02-24_04-32-29_Petit

Legg igjen en kommentar

