Fono

En blogg om overraskende ting

Å le :-)

Legg igjen en kommentar

(8/11/2013) Det er så bra å le! Det anbefales at alle ler 10-15 min hver dag! Hvorfor er det godt for helsen? Det ser ut til at latter øker blodsirkulasjonen, det reduserer stress,  det forbedrer immunforsvaret, det gir en slags massasje for indre organer…

Hvor, hvordan kan man le oftere? Jeg vet ikke. Men det er iallfall mulig å le i en uventet situasjon…også hos tannlegen! Det skjedde meg: tannlegen sa at jeg skulle «bite tennene sammen». Og så gjorde jeg det med en gang for å vise at jeg forsto. Det var noe bløtt der; men ettersom  jeg hadde bomull i munnen, tenkte jeg at det var bomullen …men det var faktisk fingeren til tannlegen! Og så begynt jeg å storle – så mye at tannlegen også lo! Så avslappende!

asterix_obelix_rire(Asterix og Obelix ler ofte!, Fransk tegneserie, René Goscinny & Albert Uderzo)

Legg igjen en kommentar

